Läst och att läsa i sommar

20 Aug

Jag är nu mer än halvvägs igenom Utvandrar-serien av Vilhelm Moberg. Jag kommer antagligen att göra en samlad recension av alla fyra böckerna, för även om de skiljer sig innehållsmässigt är stilen och kvaliteten densamma – helt fantastisk! Solklart en ny favoritserie.

Två andra böcker tränger sig på och vill bli lästa. Den första i ordningen är Den tomma stolen av J. K. Rowling, som jag fått av otroligt generösa Poplitt. Jag är extremt nyfiken på hur resultatet av översättningen har blivit, med sex olika översättare och en veckas arbete. Speciellt efter att ha hört Helena Hansson prata mer om hur det gick till på SFÖ:s konferens tidigare i år.

Sedan har jag 12 år efter alla andra sett Band of Brothers och helt gått ner mig i serien. Måste läsa boken med samma namn som den baserar sig på! Stephen E. Ambrose heter författaren.

band-of-brothers-e-company-506th-regiment-101st-airborne-from-normandy-to-hitlers-eagles-nest-stephen-e-ambroseimages

9146223215

2 svar to “Läst och att läsa i sommar”

  1. Kalle 21 augusti, 2013 den 18:31 #

    Du får låna min 🙂

  2. poplitt 22 augusti, 2013 den 06:51 #

    Jag ser med spänning fram emot att läsa vad du tyckt om Moberg, måste också läsa dem snart! 🙂

Kommentera

